چهار نماینده از فوتبال خراسان رضوی لیگ دسته سوم امسال را شروع کردند؛ شادکام مشهد، آرامش مشهد، شریعت نوین و مهر رضوی تربت‌حیدریه. از این جمع چهار تیمی در مرحله نخست تیم‌های شادکام، آرامش و شریعت نوین به مرحله دوم راه یافتند و مهر رضوی تربت‌حیدریه سقوط کرد.

شانس ضعیف شادکام برای صعود و سقوط زودهنگام شریعت نوین! 

به گزارش قدس خراسان، اوضاع فوتبال در خراسان رضوی به حدی تنزل کرده که پس از سقوط شهرخودرو از لیگ برتر و سپس حذف کامل آن از دایره فوتبال، در لیگ برتر که هیچ در لیگ‌های یک و ۲ هم نماینده‌ای از استان وجود ندارد! تنها لیگی که برای خراسانی‌ها باقی مانده، لیگ دسته سوم فوتبال باشگاه‌های کشور بوده که در یکی دو سال گذشته تعداد آن‌ها به چهار تیم هم افزایش یافته است.

چهار نماینده از فوتبال خراسان رضوی لیگ دسته سوم امسال را شروع کردند؛ شادکام مشهد، آرامش مشهد، شریعت نوین و مهر رضوی تربت‌حیدریه. از این جمع چهار تیمی در مرحله نخست رقابت‌های لیگ دسته سوم، تیم‌های شادکام، آرامش و شریعت نوین به مرحله دوم راه یافتند و مهر رضوی تربت‌حیدریه سقوط کرد.

با شروع رقابت‌های مرحله پایانی لیگ دسته سوم، سه تیم مشهدی شادکام، آرامش و شریعت نوین در گروه اول با ۹ تیم دیگر همگروه شدند تا برای رسیدن به لیگ دسته دوم تلاش کنند. با این تفاسیر اکنون و با پشت سر گذاشتن ۱۵هفته و در شرایطی که تقریباً وضعیت تیم‌های مدعی صعود مشخص شده، نمی‌توان چندان به صعود مستقیم نماینده‌ای از خراسان رضوی به لیگ دسته دوم امید داشت؛ چرا که از این گروه، تنها یک تیم به عنوان قهرمان می‌تواند مستقیم به لیگ دسته دوم راه یابد. سه تیم دوم گروه‌های سه‌گانه لیگ دسته سوم به همراه بهترین تیم سوم سه گروه این فرصت را خواهند داشت تا با پشت سر گذاشتن رقبای خود، تکلیف تیم چهارم راه‌یافته به لیگ دسته دوم را مشخص کنند.

صعود تقریباً ناممکن شادکام

با توجه به نتایجی که در هفته پانزدهم برای نمایندگان دسته سومی خراسان رضوی رقم خورد (آرامش ۶ بر یک مغلوب تیم مدعی مهرخلیج شد، شادکام به تساوی یک بر یک مقابل آسمان گلستان رسید و شریعت نوین در خانه با عقاب تهران به نتیجه مساوی صفر بر صفر دست یافت)، شادکام مشهد با ۲۴ امتیازی که تا به اینجا اندوخته و حاصل ۶ برد، ۶ تساوی و ۳ باخت بوده، در جایگاه چهارم جدول گروه اول ایستاده و با صدر جدول که مهرخلیج ۳۰ امتیازی قرار گرفته ۶ امتیاز فاصله دارد. با این وضعیت و با شرایط خوبی که مهرخلیج دارد، نمی‌توان شانس چندانی برای قهرمانی و صعود مستقیم به لیگ دسته دوم قائل شد. می‌ماند تلاش برای رسیدن به رده دوم جدول و قرار گرفتن در جمع تیم‌های دوم یا حتی بهترین تیم سوم سه گروه و جدال برای کسب یک سهمیه باقیمانده لیگ دسته دوم. در شرایط فعلی، شادکام با تیم دوم جدول که سپاهان اصفهان ۲۸ امتیازی است، چهار امتیاز فاصله دارد و سه امتیاز با عقاب تیم سوم گروه. در فاصله هفت هفته تا پایان رقابت‌های لیگ دسته سوم و تحلیل و بررسی شرایط تیم‌های مدعی و با در نظر گرفتن این نکته که شادکام تا امروز ۱۷ گل به تیم همگروهی‌هایش زده و ۱۱ گل دریافت کرده، نشان‌دهنده این است که شادکام تیمی دفاعی است نه تهاجمی. ضعف در گلزنی، یکی از مشکلات شادکام تا اینجای رقابت‌ها بوده است. آن‌ها هرچه در دفاع خوب بودند و کم گل خوردند، به همان اندازه و بیشتر در فاز هجومی کم‌کاری کردند و کمتر توانستند دروازه حریفانشان را باز کنند. با این تفاسیر و شرایط سختی که در رده‌های ابتدایی جدول گروه اول وجود دارد، شانس زیادی برای صعود شادکامی‌ها به لیگ دسته دوم نمی‌توان قائل شد! مگر اینکه در هفته‌های باقیمانده اتفاقاتی بیفتد که دور از تصور باشد.

سایه سقوط بر سر شریعت نوین و آرامش

اما دو تیم دیگر مشهدی لیگ دسته سوم شرایطشان با شادکام متفاوت است. اگر شادکام کورسوی امیدی برای صعود دارد، آرامش و شریعت نوین نامزدهای سقوط به لیگ پایین‌تر هستند. بنا به شرایط لیگ دسته سوم از هر گروه چهار تیم پایین جدولی در پایان رقابت‌ها سقوط خواهند کرد. به نظر می‌رسد از همین حالا باید شریعت نوین را یکی از این چهار تیم دانست. شریعت با اینکه جمعه و در پایان هفته پانزدهم کار بزرگی انجام داد و در خانه عقاب تهران را که یکی از مدعیان صعود است، متوقف کرد؛ اما این تیم تنها توانسته دو امتیاز تا هفته پانزدهم کسب کند! ۱۳ باخت، دو تساوی و بدون پیروزی نتایج شریعت نوین تا امروز بوده است! فاصله ۱۴ امتیازی شریعت نوین که در قعر جدول در رده دوازدهم قرار گرفته، با خوشه طلایی چالوس تیم یازدهم جدول موجب شده از همین حالا این تیم را سقوط کرده بنامیم هر چند هنوز هیچ چیز قطعی نیست و باید دید در هفته‌های پیش رو چه نتایجی رقم خواهد خورد.

برای آرامش؛ دیگر نماینده مشهدی لیگ دسته سوم همه چیز تا اینجا مساوی پیش رفته است؛ ۱۵ بازی، پنج برد، پنج تساوی و پنج باخت. آرامش که تا پیش از کسر سه امتیاز به دلیل داشتن بازیکن تقلبی شرایط بهتری داشت، اکنون با ۲۰ امتیاز، رده هشتم جدول را در اختیار دارد. آن‌ها با شکست سخت ۶ بر یک هفته پانزدهم برابر مهرخلیج تهران، در حال حاضر با فاصله دو امتیازی با تیم نهم جدول که یکی از تیم‌های سقوط کننده خواهد بود، یکی از تیم‌های در خطر سقوط است و در ادامه چنانچه نتایج به کام آرامش رقم نخورد، حتی می‌توان این تیم را در جمع چهار تیم سقوط کننده در پایان رقابت‌های لیگ دسته سوم امسال دید.

خبرنگار: هاشم رسائی‌فر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.